Pozycjonowanie stron internetowych – techniki, o których warto wiedzieć
Działania mające na celu poprawę widoczności strony internetowej w wyszukiwarce są różne. Webmasterzy metodą prób i błędów testują je na przemian. Jedne metody odznaczają się pewną skutecznością i przynoszą zakładane rezultaty. Inne z kolei są karane przez algorytmy wyszukiwarki poprzez wyrzucenie z indeksu. O jakich metodach mowa? Lektura niniejszego artykułu przybliży skomplikowaną metodologię pracy webmastera.
Czym jest Black Hat SEO?
Praktyki wchodzące w skład BHS były powszechnie spotykane we wcześniejszych latach. Zarówno copywriterzy, jak i webmasterzy imali się różnych działań mających na celu osiągnięcie lepszego wyniku w wyszukiwarce. Pozycjonowanie stron internetowych jednakże zmieniło się przez ostatnie lata, a roboty Google sprawniej wychwytują działania niezgodne z przyjętymi wytycznymi. Warto wyliczyć je kolejno.
- System wymiany linków. SWL polega na wymianie linków pomiędzy określonymi stronami internetowymi. Webmaster, pracując nad wypozycjonowaniem strony internetowej, musi zachować czujność w trakcie pozyskiwania wartościowych linków, bo może przypadkiem trafić na SWL. Algorytmy wyszukiwarki i tak wykryją taką wymianę linków.
- Automatycznie generowanie treści. Polega na tworzeniu treści za pomocą generatora synonimów. Dawniej było to powszechnie spotykane zjawisko, którego nie wychwytywały algorytmy wyszukiwarki. Obecnie strony internetowe są karane w przypadku wykrycia takich treści.
- Duplicate content. To nic innego jak powielanie już istniejących treści. Strony internetowe, na których się one znajdują, są zazwyczaj wykreślane z indeksu bądź trafiają na sam koniec listy w wyszukiwarce.
- Ukrywanie tekstu. Jest to działanie polegające na pisaniu treści za pomocą białego koloru na białym tle lub też czcionką o wymiarze zerowym.
- Maskowanie. To chytre działanie polegające na przedstawianiu robotom przeglądarki zupełnie innych tekstów niż własnym odbiorcom.
- Zbyt duże zagęszczenie słów kluczowych. Nienaturalnie położone słowa kluczowe, których jest po prostu za dużo w tekście, źle wyglądają. Ciężkie w odbiorze teksty nie są szczególnie premiowane przez algorytmy przeglądarki.
Czy stosowanie Black Hat SEO się opłaca?
Odpowiedź na to pytanie jest przecząca. W czasie, gdy działania e-marketingowe tkwiły w powijakach, a standardy jakości wyznaczały treści na poziomie preclowym, BHS miało rację bytu. Aktualnie algorytmy Google znajdują się na o wiele wyższym poziomie i wychwytują działania niezgodne z wytycznymi. Mieszkając w Trójmieście, można wyszukać sobie w wyszukiwarce frazę pozycjonowanie Gdańsk i znaleźć odpowiednią agencję marketingową, która zajmie się poprawą wyniku wyszukiwania swojej witryny. Żadna z poważnych agencji nie podejmie się stosowania techniki BHS ze względu na zbyt duże ryzyko. Działania wchodzące w jej skład polecić można osobom, które naprawdę się spieszą.
White Hat SEO
W odróżnieniu od BHS, zastosowanie tych technik jest pożądane i przynosi wymierne efekty. Akceptowalne działania stosowane przez webmasterów opierają się na kilku kwestiach. Pierwszą z brzegu jest wysokiej jakości treści publikowana na stronie internetowej. Zastosowanie poprawnej polszczyzny z dbałością o zasady gramatyczne, interpunkcyjne i składniowe to absolutna podstawa. Do tego w dbałości o jakość contentu pracuje się nad pomysłowością, unikatowością treści i językiem korzyści, jeśli tekst tego wymaga.
Kolejną kwestią, której ani webmaster, ani seowiec nie pozostawi bez należytej uwagi, jest zgodność treści tytułów oraz nagłówków z zamieszczoną treścią. Strona internetowa musi być też poprawnie zoptymalizowana. Na koniec White Hat SEO opiera się na uproszczeniu adresów URL. Buduje to wiarygodność witryny w oczach odbiorców i jest mile widziane przez algorytmy Google.