TikTok – czy pozyskasz dzięki niemu więcej klientów?

tiktok

Zgodnie z raportami Polskich Badań Internetu, przeciętny użytkownik spędza dziennie w Internecie przynajmniej 3 godziny. Ogromnym powodzeniem cieszą się różne social media, a jedną z najpopularniejszych platform jest obecnie TikTok. Wyjaśniamy, jak dzięki niemu można pozyskać więcej klientów!

TikTok – co to takiego?

TikTok jest mobilną aplikacją, która pozwala tworzyć i publikować krótkie nagrania wideo. Z założenia użytkownicy mieli z jej pomocą nagrywać oryginalne lip-sync. Z czasem na platformie zaczęły pojawiać się inne materiały m.in. tutoriale, skecze komediowe, DYI, ciekawostki czy recenzje.

Według prognoz w 2021 roku liczba aktywnych użytkowników TikToka ma przekroczyć miliard. W Polsce z aplikacji korzysta ponad 3 miliony osób. Największe grupy odbiorców stanowią osoby w wieku 16-24 lat oraz 25-35 lat (źródło: raport GlobalWebIndex).

TikTok jest jedną z platform, na której kształtują się trendy muzyczne, ale też modowe, makijażowe i lifestylowe. Z aplikacji korzysta coraz więcej influencerów, celebrytów i sław, co skutecznie przyciąga nowych użytkowników. Z tego względu platforma jest świetnym medium marketingowym. Więcej informacji na temat tego, jak najlepiej można ją w ten sposób wykorzystać, znajdziesz na: https://push-ad.com/blog/marketing-automation-co-to-jest/.

Jak wykorzystać TikToka do zdobycia nowych klientów?

TikTok może być doskonale wykorzystany w obszarze działań marketingowych i PR. Platforma oferuje różne narzędzia dostosowanie nie tylko do potrzeb dużych przedsiębiorstw, ale też mniejszych firm. Marki mogą udostępniać nagrania promocyjne, tworzyć unikalne hasztagi i oznaczenia, a także filtry. W 2020 roku uruchomiona została również platforma TikTok for Business, czyli usługa reklamowa ułatwiająca dotarcie do wybranej grupy docelowej.

Social media pozwalają nie tylko zwiększyć zasięgi i rozpoznawalność marki, ale też ułatwiają bezpośredni kontakt z klientami. Przy okazji pomagają zgromadzić o nich wiele cennych danych, które da się wykorzystać do stworzenia jeszcze skuteczniejszych kampanii. Do tego niezwykle pomocne są narzędzia marketing automation. Pełną ofertę takich rozwiązań znajdziesz na: https://push-ad.com/!