Grywalizacja w rekrutacji – czy warto ją stosować?

Grywalizacja w rekrutacji

Dzięki wykorzystaniu grywalizacji w procesie rekrutacji rekruterzy mogą przyciągnąć nowe talenty i skrócić czas poszukiwań idealnych kandydatów. Taka forma starania się o pracę jest dużo ciekawsza dla młodych kandydatów i dużo mniej stresująca, przez co chętniej biorą w niej udział i pokazują to, czego normalnie nie pokazaliby podczas rozmowy kwalifikacyjnej.

Czym jest onboarding pracownika?

Onboarding to nic innego jak wszelkie działania, które dążą do wprowadzenia nowego pracownika w najważniejsze dla przedsiębiorstwa zagadnienia dotyczące funkcjonowania i pracy organizacji. Po procesie rekrutacji firma ma do czynienia z pracownikiem, którego należałoby jak najszybciej, a przy tym jak najlepiej wdrożyć na nowym stanowisku. W tym celu można skorzystać z grywalizacji, która daje pracownikowi poczucie, że kolejne zadania nie są tylko przykrym obowiązkiem, ale kolejnym etapem gry, na końcu której czekają nagrody. Grywalizację wprowadza się już podczas rekrutacji, dzięki czemu pracownicy są bardziej zmotywowani, wiedzą co ich czeka, a poziom stresu związanego z podjęciem nowej pracy znacznie spada.

Co daje grywalizacja podczas rekrutacji pracownika?

Osoby od dziecka zaznajomione z komputerem i światem wirtualnym przyzwyczaiły się do tego, że w internecie można łatwo znaleźć kompana do gry. Nie ma tu znaczenia ani wiek, ani płeć czy kolor skóry, ważna jest gra i jej wynik końcowy. Przełożenie tego na proces rekrutacji pozwala dostrzec w kandydacie prawdziwe ja oraz jego cechy, które trudno zweryfikować na postawie CV czy często stresującej rozmowy kwalifikacyjnej. Nagrodą w grze jest oferta pracy, a więc stawka jest wysoka. Podczas grywalizacji kandydaci mogą wykazać się lub też nie, takimi cechami jak: uczciwość, kreatywność, cierpliwość czy wytrwałość. Przeniesienie rekrutacji do rzeczywistości wirtualnej znacznie zachęca do rekrutowania na dane stanowisko i wiąże się z dużo mniejszym stresem. Zanim pracownik zacznie pracować w organizacji, ma szansę sprawdzić się w grze, w której odwzorowuje się specyfikę pracy w danym przedsiębiorstwie. Aby dowiedzieć się więcej o onboardingu i grywalizacji, wejdź na stronę https://www.gamfi.com/.