Jak wybrać producenta znaków drogowych? Od kogo kupować znaki?
Znaki drogowe w Polsce mogą być kupowane zarówno przez jednostki zarządzające drogami, jak i firmy z różnych branż, np. budowlane oraz osoby fizyczne. Decydując się na zakup oznakowania, które umieszczone będzie przy drodze, by spełniać określone funkcje, bardzo ważne jest, aby rozważnie wybrać producenta znaków drogowych. Podpowiadamy od kogo je kupować.
Kto może być producentem znaków drogowych?
Na terenie naszego kraju działa wiele firm, które zajmują się produkcją oraz sprzedażą znaków drogowych. Do ich wytwarzania oraz dystrybucji niewymagane są zezwolenia, dlatego tą branżą zająć może się każdy. W związku z tym bardzo ważne jest, aby podczas wyboru dystrybutora zweryfikować, czy posiada on wiedzę oraz doświadczenie, dzięki którym wytwarza oznakowanie zgodne z przepisami prawa. W Polsce nadrzędnym aktem prawnym w tym zakresie są Szczegółowe warunki techniczne dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunki ich umieszczania na drogach.
Jak wybrać producenta znaków drogowych? Na co zwrócić uwagę?
Podobnie jak w innych branżach, w przypadku sprzedaży znaków drogowych bardzo ważne jest dotrzymywanie ustalonych terminów i to właśnie powinien być pierwszy czynnik brany pod uwagę podczas analizy od kogo kupować oznakowanie. Producent znaków drogowych, który charakteryzuje się terminowością to Unistop.pl, dodatkowo firma podejmuje się szybkiego działania w sytuacjach awaryjnych, co stanowi dodatkowy atut. Bardzo ważne jest także terytorium działania dystrybutora. Wielu renomowanych sprzedawców prowadzi sprzedaż na terenie całego kraju, by trafić ze swoimi produktami do szerokiego grona klientów. Trzecim niezwykle istotnym czynnikiem jest elastyczność. Współpraca z producentami znaków drogowych powinna pozawalać na dopasowanie zastosowanych rozwiązań do potrzeb odbiorcy, jak i posiadanego przez niego budżetu. Nie mniej ważne są: rzetelność, solidność, profesjonalizm podczas przyjmowania i realizacji zamówienia, jak i partnerskie podejście do klienta, które w wielu branżach jest gwarancją sukcesu.
Co jeszcze w ofercie mogą mieć producenci znaków drogowych?
Producenci znaków drogowych w większości przypadków trudnią się także ich sprzedażą. W ofercie mogą mieć oznakowanie o charakterze: ostrzegawczym, zakazu, nakazu, informacyjnym, uzupełniającym, a także znaki kierunku i miejscowości, tabliczki do znaków, oznakowane dodatkowe oraz kolejowe. Warto jednak wiedzieć, że to nie wszystko. W wielu przypadkach trudnią się one także montażem oraz serwisem posprzedażowym oznakowania pionowego. W sprzedaży mogą posiadać także urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, które pozwalają na jeszcze lepsze dostosowanie ulic do komfortowego poruszania się po nich. Należą do nich: lustra, bariery parkingowe, pachołki, słupki, separatory, zapory, osłony przeciwolsnieniowe, wyniesione przejścia dla pieszych, progi zwalniające czy lampy ostrzegawcze. Wśród popularnych usług wyróżnia się także projekt oraz realizację organizacji ruchu i malowanie oznakowania poziomego. Wybierając producenta znaków drogowych, warto zdecydować się na firmę, która prowadzi kompleksowe prace pozwalające na bezpieczne poruszanie się po drogach. Umożliwi to jeszcze lepsze dopasowanie zaoferowanych rozwiązań nie tylko do potrzeb klienta, ale i realnych wymagań stawianych przez konkretną sytuację oraz przepisy prawa obowiązującego w Polsce.