Dlaczego warto zdecydować się na outsourcing IT?

outsourcing IT

Outsourcing to korzystanie z usług firm zewnętrznych, które przejmują na siebie część obowiązków. Najczęściej są to zadania niezbędne dla sprawnego funkcjonowania firmy, ale niezwiązane z główną działalnością, jak chociażby IT. Co daje zlecenie obsługi informatycznej na zewnątrz?

Czy warto mieć własny dział IT?

Niewiele współcześnie działających firm nie korzysta z komputerów, a ich obsługa wymaga określonych umiejętności. Nie chodzi tylko o samą pracę na komputerze, ale też o zabezpieczenia danych, tworzenie kopii zapasowych, zarządzanie siecią oraz resztą urządzeń peryferyjnych. Nawet gdy firma jest mała i ma raptem kilka stanowisk komputerowych, sieć informatyczna musi działać sprawnie i być chroniona przed atakami z zewnątrz, a to zapewnić może tylko doświadczony pracownik.

Dział IT złożony tylko z jednej osoby dzisiaj już raczej się nie sprawdzi, chyba że chodzi o te najbardziej podstawowe usługi. Zatrudnienie większej liczby specjalistów opłaca się tylko dużej firmie. Co zatem można zrobić? Outsourcing IT dla bardzo wielu firm okazuje się najkorzystniejszą finansowo opcją.

Jak wygląda outsourcing usług informatycznych?

Warto do tego zadania zatrudnić firmę zapewniającą kompleksową usługę, jak Enicom. Od tej pory cała obsługa sieci informatycznej jest na głowie firmy zewnętrznej, a klient może się w stu procentach skupić na własnej działalności i inwestować wszystkie środki w dalszy rozwój. Outsourcing oznacza stałą opiekę informatyczną – firma zewnętrzna dba o serwery, zarządza komputerami i innymi urządzeniami przyłączonymi do sieci, odpowiada za profesjonalną archiwizację danych oraz usuwanie awarii. W ramach tej usługi można jeszcze zlecić wdrożenia IT, hosting oraz przygotowanie dedykowanego oprogramowania.

Korzystając z outsourcingu nie trzeba się martwić, czy zatrudniony pracownik zna się na danym zagadnieniu – firma IT ma specjalistów w różnych dziedzinach. Stale podnoszą oni swoje kompetencje, więc są na bieżąco ze zmianami w branży informatycznej. Outsourcing obejmuje także doradztwo – firma IT może zaproponować swojemu klientowi nowe rozwiązania, dzięki którym główna działalność będzie jeszcze lepiej się rozwijać, a koszty obsługi da się zredukować do bardziej przystępnego poziomu.