10 wskazówek, w jaki sposób wybierać influencera do współpracy

Influencer Marketing

Influencer Marketing to w dzisiejszym Internecie podstawa wielu kampanii reklamowych. Dzięki wybraniu odpowiedniej twarzy i osobowości – czyli influencera – firmy docierają ze swoimi produktami i usługami do dowolnie wybranego grona odbiorców. Jednak na co postawić, wybierając influencera do współpracy? Warto rozważyć tutaj kilka poniższych wskazówek.

1. Sprawdź liczbę osób, które subskrybują/obserwują kanał

Jest to niezwykle ważna, o ile nie kluczowa kwestia. Im bardziej popularny jest influencer, tym mniejsza szansa, że podejmie współpracę z niszowym twórcą o minimalnych zasięgach.

2. Zweryfikuj liczbę wyświetleń pod filmami

Jeśli chcesz dotrzeć do odbiorców treści filmowych, im większa widownia, tym lepiej.

3. Sprawdź stosunek pozytywnych reakcji do negatywnych

Influencer nie wyzwala pozytywnych emocji w społeczności? To może mieć negatywny wpływ także na odbiór Twojego produktu…

4. Zwróć uwagę również na stosunek pozytywnych komentarzy do negatywnych

… ale czytaj te komentarze i pobieraj z nich cenną naukę – ustrzegą Cię przed popełnieniem potencjalnego błędu w zatrudnieniu nieodpowiedniego influencera.

5. Zorientuj się, jakiej płci odbiorcy przeważają

Reklama asortymentu dla kobiet nie będzie zbyt efektywna w typowo męskich częściach Internetu – i odwrotnie.

6. Sprawdź, do jakiej grupy wiekowej zaliczają się odbiorcy

Nastolatkowie wymagają inaczej zorganizowanego przekazu, niż osoby w pełni dorosłe.

7. Zobacz, jakie medium preferuje „Twój” influencer

YouTube? Instagram? Facebook? A być może popularny w ostatnim czasie TikTok? Każdy ma swój docelowy model działania i w zależności od niego różnicuje treści.

8. Oceń kreatywność influencera

Potencjalny influencer lubi się „pokazywać”, ale tworzone przez niego treści nie niosą jakiegokolwiek istotnego przesłania i jedyne, czym się różnią, to kompletne niuanse? Być może nie jest to kreatywny twórca. Jeżeli poszukujesz kogoś, kto zareklamuje Twój produkt, postaw na kogoś, kto prezentuje w swojej twórczości ogrom pomysłów i wie, jak o nich opowiedzieć.

9. Nie skupiaj się wyłącznie na twórcach o ogromnych zasięgach

Wiadomo, gracz, który się liczy, przyciąga wzrok – to nie jest odkrycie na miarę penicyliny czy radu i polonu. Jednak twórca, który pojawia się wszędzie i bierze udział w wielu inicjatywach reklamowych najprawdopodobniej za swoje usługi policzy sobie dość dużą sumę. Ten sam korzystny efekt można spróbować osiągnąć przy mniejszym budżecie, angażując influencera o mniejszej popularności.

10. Sprawdź, czy influencer cieszy się wiarygodnością

Influencer Marketing to nie tylko reklama – ta reklama musi być przede wszystkim wiarygodna. Jeśli dany influencer nie ma zbyt dobrej opinii pod względem prezentowanych treści i zyskał miano człowieka, który zareklamuje wszystko, nie świadczy to na jego korzyść.

Influencer Marketing dopasowany do potrzeb

Wciąż nie wiesz, który influencer pomoże Twojemu biznesowi i pozwoli Ci osiągnąć oczekiwane zyski? Sprawdź, co może zaoferować Ci Fabryka Marketingu! Skontaktuj się z nami, a nasi doświadczeni specjaliści pomogą Ci w wyborze najlepszego influencera, by stworzyć kampanię marketingową, która spełni wszystkie potrzeby – Twoje i Twojej firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *