Proces projektowania logo – dlaczego logo jest tak ważne?

logo

Jak rozpoznać daną markę? Logo jest takim właśnie symbolem, który od razu kojarzy się z konkretną firmą, wysyła określony przekaz i tworzy więź z klientami. Tworzenie firmowego logotypu jest więc bardzo ważnym procesem i nie powinno być tutaj miejsca na jakiekolwiek przypadkowe pomysły.

Co mówi logo firmy?

Logo to znacznie więcej niż przyjemna dla oka grafika. To informacja, która błyskawicznie dociera do klienta i albo przypadnie mu do gustu, albo będzie się niezbyt dobrze kojarzyć. Logo powinno podkreślać charakter firmy oraz nawiązywać do specyfiki całej branży, dobrze też, by trafiało stylistyką do upodobań grupy docelowej, dzięki czemu od razu jest jasne, kto ma być odbiorcą tej oferty.

Logo to najważniejsza część wizualnej identyfikacji firmy. Ten niewielki symbol zwykle jako pierwszy przychodzi do głowy, gdy próbuje się jakoś skojarzyć daną markę, dlatego logo musi jednoznacznie odwoływać się do firmowej oferty, ale jednocześnie wybijać się na tle konkurencji. Dobrze zaprojektowane logo buduje rozpoznawalność marki i ułatwia jej dalszą promocję.

Jak stworzyć udany logotyp?

Do stworzenia atrakcyjnego logotypu nie wystarczą umiejętności graficzne i bogata wyobraźnia. Przydatna jest także wiedza z zakresu marketingu i mechanizmów rynkowych, rozeznanie w działaniach konkurencji, dokładne rozpoznanie oczekiwań grupy docelowej. Stworzenie logotypu warto zlecić profesjonalistom, jak Artlime, którzy specjalizują się w tworzeniu projektów graficznych oraz identyfikacji wizualnej marki.

Dobre logo ma być chwytliwe, ale nie przekombinowane. Ma szybko zapaść w pamięci klientów i przyjemnie się kojarzyć. Nie warto w tym względzie ulegać chwilowym modom, bo logo jest na długie lata – lepszym rozwiązaniem będzie ponadczasowa, elegancka grafika, która mimo upływu czasu wciąż wygląda świeżo i atrakcyjnie. Nie powinno się przesadzać z ilością kolorów, sprawdzamy też, jak logo wygląda w wersji czarno-białej oraz czy pozostaje wyraźne po dużym pomniejszeniu – logotypy są często drukowane na małych materiałach reklamowych jak breloczki czy długopisy.

Niezbyt dobrym pomysłem będzie korzystanie z gotowych szablonów i popularnych czcionek, bo taka grafika niczym się nie wyróżnia. Można za to przygotować logotyp w kilku wersjach, na przykład z powiększoną nazwą albo sloganem reklamowym.