Ekologiczne gadżety reklamowe – czy warto z nich korzystać?
Nie jest dziś łatwo wyróżnić się w gronie innych firm. Konieczna jest unikatowa reklama i oryginalna osobowość marki. Na szczęście nie trzeba na ten sposób promocji wydawać krocia. Wystarczą Ci do tego proste, ale mocno przykuwające uwagę ekologiczne gadżety reklamowe.
Dlaczego warto skorzystać z nich przy promocji swojej firmy? I jakie upominki wybrać? Sprawdźmy!
Ekologiczne upominki – piękno i prostota w jednym
Ludzie coraz częściej zwracają uwagę na produkty, które produkowane są w zgodzie ze środowiskiem naturalnym. Wybierają firmy, które troszczą się o naszą przyszłość i nie produkują niepotrzebnych śmieci. Ekologiczne gadżety reklamowe doskonale wpisują się w ten trend. Pokazują, że firma troszczy się o przyszłość ziemi i nie zależy jej jedynie na szybkim wzbogaceniu się.
To jednak nie wszystkie zalety. Wraca trend związany z minimalizmem. Unikamy wzorzystych zdobień, stawiamy raczej na subtelne połączenia. Podoba nam się to co proste – bez udziwnień i przesytu. Ekologiczne gadżety reklamowe, wykonane z bambusa, papieru czy korka, zauroczą każdego swoim unikatowym wyglądem i praktycznością. To idealne rozwiązanie dla każdej firmy, niezależnie od tego, do jakiej grupy docelowej kieruje ona swoje produkty czy usługi.
Na co zwracać uwagę przy wyborze gadżetów reklamowych?
Pamiętajmy, że gadżet gadżetowi nie równy. Pierwszym krokiem przy wyborze powinna być jakość i estetyka wykonania. Dodatkowo ekologiczne gadżety reklamowe powinny być praktyczne. Nie pozwól, aby zaraz po podarowaniu upominku znalazł się on na dnie szafy lub w koszu na śmieci.
Unikajmy raczej wyboru gadżetów na podstawie ceny. Oferta na rynku jest tak szeroka, że znajdziemy wśród niej upominki z dowolnej półki cenowej, jednocześnie nie oszczędzając na jakości.
Ekologiczne gadżety reklamowe powinny więc być:
– dopasowane do odbiorców: zanim zdecydujesz się na kupno upominków, poznaj swoją grupę docelową, jednocześnie miej z tyłu głowy, że istnieją uniwersalne gadżety reklamowe, takie jak długopisy czy notesy, które spodobają się praktycznie każdemu;
– użyteczne: upominki powinny mieć przede wszystkim wartość użytkową, dodatkowo w ten sposób znacznie lepiej pełnią swoją funkcję, budują wizerunek marki wśród osoby użytkującej gadżet oraz osób przebywającej w jej otoczeniu;
– ładne: to co cieszy oko jest lepiej zapamiętane i lepiej zareklamuje firmę, a dodatkowo na dłużej pozostanie w świadomości odbiorców;
– dobrej jakości: wybierajmy ekologiczne gadżety reklamowe, które trochę klientom posłużą, a nie takie które zepsują się po kilku dniach ich eksploatacji.
Ekologiczne gadżety reklamowe – jakie wybrać?
Przyjrzyjmy się teraz kilku najciekawszym i najskuteczniejszym przykładom ekologicznych upominków.
1. Ekologiczne długopisy reklamowe
To praktyczny, tani i niezwykle popularny gadżet. No bo kto z nas nie korzysta z długopisu? Do tego im bardziej oryginalny, tym częściej będzie używany – w domu, na uczelni, w zakładzie pracy. W połączeniu z ekologią taki długopis z pewnością zostanie zauważony i stanie się świetną reklamą firmy.
W ofercie ekologicznych gadżetów reklamowych znajdziesz długopisy wykonane z papieru, korkowe, a także te z bambusa.
2. Akcesoria kuchenne
Na początku warto wspomnieć, że nie są to upominki dla każdego. Jeśli jednak Twoja grupa docelowa to kobiety lub kucharze – z pewnością możesz je wykorzystać w swoich kampaniach. Do wyboru masz wiele różnych gadżetów, w tym m.in.:
– deski do krojenia: standardowe prostokątne oraz te o ciekawych kształtach, wykonane głównie z bambusa na długo zagoszczą w kuchni osób obdarowanych, a logo na nich umieszczone przypominać im będzie o istnieniu Twojej firmy;
– solniczki i pieprzniczki: wykonane z drzewa kauczukowego, wyglądają niezwykle luksusowo i pozwalają na umieszczenie na nich dobrze widocznego nadruku;
– bambusowe pudełka śniadaniowe: tani i przydatny ekologiczny gadżet reklamowy dla osób w każdym wieku, do wyboru masz wiele wariantów kolorystycznych;
– drewniane pudełka na herbatę: idealny upominek ekologiczny od sklepów herbacianych lub kawiarni dla klientów, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby wykorzystać je, gdy zajmujesz się czymś innym.
3. Ekologiczna elektronika
Elektroniczne gadżety reklamowe to upominki z nieco wyższej półki. Nie sprawdzą się, gdy masz do wykorzystania nieduży budżet reklamowy. Są za to bardziej luksusowe, więc możesz je podarować osobom, na którym najbardziej Ci zależy, np. lojalnym kontrahentom czy najlepszym pracownikom.
Ekologiczne gadżety reklamowe z tej dziedziny to np. głośniki ze słomy pszenicznej. Są małe, poręczne i naprawdę ładnie wyglądają. To upominek, który sprawdzi się w każdym domu. A do tego mają na tyle dużą powierzchnię, że nadruk będzie się na nich bardzo dobrze prezentował. Podobnie pendrive’y w bambusowej obudowie czy ładowarki bezprzewodowe – to upominki, które spodobają się każdemu, wywołają uśmiech na twarzy i stworzą pozytywne skojarzenia z Twoją firmą.
Możesz również wykorzystać:
– kalkulatory, których obudowa wykonana jest z bambusa;
– kable do ładowania z różnymi końcówkami wykonane z korka;
– słuchawki nauszne i douszne ze słomy pszenicznej.
4. Gadżety reklamowe rozrywkowe
Ekologiczne gadżety reklamowe powinny być oczywiście praktyczne, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby dodatkowo sprawiały frajdę i były wykorzystywane w wolnym czasie. Jeśli chcesz zbudować dobre skojarzenia z Twoją firmą również w czasie, który Twoi klienci spędzają na rozrywce – zainwestuj w gry ekologiczne. Sprawdzą się tutaj:
– standardowa talia kart do gry, ale wykonana z materiałów z recyklingu: nadruk wykonujesz wówczas na pudełku i masz pełną dowolność co do tego, co powinno się tam znaleźć;
– drewniane jojo;
– kredki w kartonowej tubie dla najmłodszych;
– drewniane domino.