Agencja reklamowa w dobie pandemii

marketing

Pandemia zmusiła niemal każdą branżę do zmiany sposobu działania. Nie inaczej jest w przypadku reklamy, dla której internet stał się jeszcze ważniejszym narzędziem, zarówno gdy chodzi o przygotowywanie materiałów, jak i miejsca ich publikacji.

Więcej reklamy w internecie

Chcąc nie chcąc, konsumenci zostali zmuszeni przez pandemię do zmiany wielu swoich przyzwyczajeń. To pewnie żadne zaskoczenie, że znacząco zwiększyła się liczba osób dokonujących zakupów online, co z kolei sprawiło, że coraz większy nacisk kładzie się na reklamy publikowane właśnie w sieci, tak by szybko dotrzeć z określoną informacją do szerokiego grona potencjalnych nabywców.

Agencje reklamowe przewidują, że spora część tych osób pozostanie przy zakupach online, nawet gdy pandemia dobiegnie końca – liczne badania jeszcze sprzed lockdownu pokazywały szybki wzrost sektora e-commerce, a obostrzenia związane z koronawirusem po prostu te trendy przyspieszyły. To sygnał, że warto rozwijać nowoczesne rozwiązania, jak proponowane przez formację marketingową 4mat innowacyjne aplikacje, profesjonalny mailing, akcje sms-owe, szybka komunikacja z klientami za pośrednictwem nowych technologii.

Co z tradycyjnym marketingiem?

Animacje, degustacje, happeningi siłą rzeczy zostały ograniczone, co zmusza agencje do kreatywności i szukania nowych sposobów na atrakcyjne przedstawienie nowej oferty. Reklama w tradycyjnych mediach też musiała przejść pewną metamorfozę. Największą trudnością jest to, że przygotowanie reklamy i materiałów promocyjnych zajmuje czas, więc nie zawsze jest możliwe dostosowanie z dnia na dzień oferty do aktualnych warunków, dzisiaj wiadomo jednak, że pandemia jeszcze trochę potrwa, co warto uwzględnić w planowaniu kampanii promocyjnej.

Ważny dostęp do informacji

Przenosiny do internetu nie są czymś naturalnym dla wszystkich konsumentów, dlatego ważna jest właściwa komunikacja z klientem. Reklama może zachęcić do kupna jakiegoś towaru czy usługi, ale osoby, które nie mają jeszcze dużego doświadczenia w zakupach online, potrzebują dodatkowego wsparcia. To właśnie powinny obejmować działania marketingowe – na stronie, w widocznym miejscu, dobrze jest zamieścić informacje dotyczące tego, w jakim czasie przyjmowane i realizowane są zamówienia, jak zapłacić za zakupione rzeczy, ile kosztuje przesyłka i czy długo się na nią czeka, gdzie można sprawdzić postępy w realizacji zamówienia, etc.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *