Czym jest akcja promocyjna dla marki?

akcja promocyjna dla marki

Akcje promocyjne stanowią skuteczne wsparcie procesów sprzedażowych. Są bardzo pozytywnie odbierane przez potencjalnych klientów. Cechują się też wysoką efektywnością. Na czym dokładnie polegają akcje marketingowe? Czym są dla marki? Odpowiadamy w tym artykule.

Czym są akcje promocyjne dla firmy?

Akcje marketingowe to specjalnie opracowywane działania promocyjne, organizowane jednorazowo bądź cyklicznie. Mają różne cele, np. zwiększenie rozpoznawalności marki, wypromowanie, a tym samym sprzedaż nowo wprowadzonych na rynek produktów lub podniesienie wartości koszyka zakupowego u osób regularnie odwiedzających konkretne punkty sprzedaży.

A czym jest akcja promocyjna dla klienta? Dla odbiorcy działania tego rodzaju zawsze stanowią wartość dodaną. Dzięki nim klient często decyduje się na nabycie produktu i wybór konkretnej marki spośród szerokiej konkurencji. Akcje marketingowe motywują go do zakupów w danej placówce, nawet jeśli zazwyczaj były one robione w innych punktach albo zostały odłożone w czasie. Nierzadko stają się inspiracją i zachętą do nieplanowanych zakupów. Takie zaangażowanie sprawia, że między klientem a marką tworzy się więź, dzięki czemu odbiorca chętniej sięga w przyszłości po towary danego producenta, nawet w sytuacji, gdy akcja promocyjna zostanie zakończona.

Dlaczego działania promocyjne są ważne?

Profesjonalnie zaplanowane i zrealizowane akcje promocyjne przynoszą marce wiele korzyści. Przede wszystkim służą czasowemu zwiększeniu sprzedaży. Mądrze zorganizowane działania promujące konkretny produkt, usługę lub markę skutkują wzrostem sprzedaży, a tym samym większym zyskiem firmy. Ponadto rozwiązanie to pozwala kreować pozytywny i łatwiej rozpoznawalny wizerunek marki. Ułatwia tworzenie trwałej więzi z klientami. Działania promocyjne to inwestycja długoterminowa, która jest opłacalna dla każdego przedsiębiorstwa, niezależnie od branży czy wielkości.

Popularne rodzaje akcji promocyjnych

Akcje marketingowe mogą mieć różny charakter. Aby odniosły najlepszy efekt, należy je dostosować indywidualnie do konkretnej marki. Do najłatwiejszych do zrealizowania, a jednocześnie cieszących się największym zainteresowaniem odbiorców akcji należą wyprzedaże okolicznościowe. Wyprzedaże wakacyjne, noworoczne czy przedświąteczne skutecznie przyciągają do sklepów szerokie grono klientów.

Chętnie wykorzystywana jest też sprzedaż premierowa, polegająca na czasowym obniżeniu ceny wprowadzanych na rynek nowych produktów. Jest ona zwykle połączona z rozdawaniem bezpłatnych próbek towaru na stoiskach promocyjnych. Wiele osób chętnie korzysta z tej oferty, a po użyciu próbki decydują się na zakup pełnowartościowego artykułu.

Do popularnych akcji promocyjnych należą też te dotyczące dodawania gratisowych produktów do zakupionych towarów. Dzięki działaniom promocyjnym typu „kup jeden produkt, a drugi dostaniesz gratis”, „kup trzy produkty w cenie dwóch” itp. klient ma poczucie zysku, więc tym chętniej dokonuje zakupu. Lubianym przez odbiorców rodzajem akcji promocyjnej są też konkursy z nagrodami w postaci produktów albo bonów do wykorzystania na asortyment marki.