Jak zrobić ulotkę reklamową?

ulotka

Efektowny nośnik promocji pozwala zdobyć zaufanie klientów i zainteresować ich oferowanymi produktami. Jednym z popularnych narzędzi marketingowych jest ulotka. Warto wiedzieć, w jaki sposób stworzyć atrakcyjny druk!

Odpowiednio dobrane barwy

Kolorystyka ulotki oddziałuje na odbiorców, identyfikując zarazem firmę z konkretnym obszarem rynkowym. Tworząc swój druk, warto pamiętać, by kompozycja barw nie była zbyt zróżnicowana. Może to bowiem utrudniać odczytanie elementów tekstowych umieszczonych na nośniku reklamowym. W doborze barw warto kierować się zasadą kontrastu. Jasne litery będą bowiem świetnie komponować się z ciemnym tłem. Firmy, działające w sektorze prawnym, powinny zdecydować się na synchronizację ciemno-złotych barw. Takie kolory charakterystyczne są bowiem dla ich obszaru działalności. W przypadku marki modowej można wykorzystać kompozycję żywych odcieni – błękitu lub zieleni. Chcąc stworzyć dobrej jakości projekt, należy pamiętać o tzw. przestrzeni barw. Dla plików uniwersalnych stosuje się model RGB. W przypadku drukowanych formatów wykorzystywany jest moduł CMYK. Nieprawidłowy model może spowodować zniekształcenia użytych kolorów.

Komunikat

Ulotka powinna zawierać reklamowe treści dostosowane do zapotrzebowania odbiorców. Nieatrakcyjny content może bowiem zostać zignorowany. Tworząc swój projekt, warto użyć spersonalizowanych i chwytliwych haseł. Powinny one promować produkt, zachęcając zarazem klientów do podjęcia akcji o charakterze zakupowym. Warto pamiętać, by komunikat nie był zbyt nachalny. Należy unikać zbyt dużej ilości rozkaźników. Klienci nie powinni bowiem czuć się zmuszani do skorzystania z oferty przedsiębiorstwa.

Format

Ulotki promocyjne dostępne są w różnorodnych rozmiarach. Przy wyborze odpowiedniego formatu należy wziąć pod uwagę rodzaj i cel kampanii promocyjnej. Ulotki, zawierające obszerny komunikat, często są bowiem ignorowane przez odbiorców. Nie pozwalają one jednak na dokładną i szczegółową prezentację produktu.

Stworzenie efektownej ulotki wymaga uwzględnienia różnorodnych czynników. Warto również pamiętać o odpowiedniej realizacji konceptu. Szczegółowe informacje na temat dostępnych rozwiązań znaleźć można na stronie internetowej https://chroma.pl/pl/ulotki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *