Pozycjonowanie lokalne strony WWW w Google

pozycjonowanie lokalne strony w google

Rzeczywistość przepełniona przeróżnymi przekazami, informacjami, reklamami ze wszystkich możliwych stron sprawia, że pewnie ciężko znaleźć osobę, która nigdy nie słyszała pojęć takich jak SEO, czy pozycjonowanie. Marketing internetowy, zwany także digital marketingiem, czy e-marketingiem stale się rozwija, a jedną z jego gałęzi jest właśnie pozycjonowanie, czyli nic innego jak promowanie swojej strony poprzez wyniki wyszukiwarki.

Jak działa pozycjonowanie lokalne?

Poprzez wykonywanie szeregu rozmaitych działań, dąży się do pozyskania jak najwyższych pozycji dla określonej domeny (strony internetowej) w wynikach wyszukiwania. Najbardziej pożądane są oczywiście wyniki w pierwszej dziesiątce, nazywane przez pozycjonerów top10.

Poprzez wysokie pozycje na wpisywane przez użytkowników w wyszukiwarkę frazy kluczowe, zwiększamy swoją szansę na dotarcie do grona potencjalnych klientów, którzy po wejściu na stronę być może zdecydują się skorzystać z oferty naszej firmy. 

Wykorzystać możliwości jakie daje SEO może tak naprawdę każdy posiadacz strony internetowej, nawet niekoniecznie będący przedsiębiorcą – może to być nawet bloger. Weźmy na tapetę jednak szczególny przypadek, czyli pozycjonowanie lokalne strony internetowej, działającej na określonym obszarze. Jak to wygląda?

SEO lokalne – co i jak?

Przy okazji pozycjonowania często spotkać się można z określeniem lokalnego SEO. Oznacza to nic innego jak normalny proces pozycjonowania strony internetowej, nakierowanej jednak na działalność lokalną. Pozycjonując przedsiębiorstwo lokalne można, więc dostrzec kilka istotnych różnic, które odróżnią je od promowania np. sklepu internetowego w wyszukiwarce.

Podstawową kwestią są oczywiście słowa kluczowe, które trzeba wybrać przed rozpoczęciem usługi SEO. Powinny one być bardziej szczegółowe, a przede wszystkim zawierać lokalizację. Weźmy pod uwagę np. salon optyczny, umiejscowiony w Dzierżoniowie, niedaleko Świdnicy i Wrocławia.

Podczas pozycjonowania jego witryny internetowej należy się skupić na tych frazach, które związane są ściśle z jego obszarem działania. Mogą to być frazy m.in. „optyk Dzierżoniów”, „salon optyczny w Dzierżoniowie”, ale mogą też być bardziej szczegółowe i skupiać się na dzielnicy np. „optyk Dzierżoniów Grunwald”, „salon optyczny Dzierżoniów Grunwald”. Aby strona była widoczna na te właśnie hasła, muszą się one koniecznie znaleźć, chociażby w treści, czy meta znacznikach strony, by uzyskać odpowiednie nasycenia frazą kluczową (keyword density).

pozycjonowanie stron Dzierżoniów

Jak działa wyszukiwanie lokalnych firm?

Po wyjaśnieniu pokrótce sensu lokalnego pozycjonowania czas wyjaśnić, jak działa wyszukiwanie usług w pobliżu miejsca swojego zamieszkania, czy miejsca, w którym się znajdujemy. Można powiedzieć, że wyszukiwarka działa pod tym kątem bardzo sprytnie, a wszystko to dzięki jej inteligentnym algorytmom, które starają się zwracać użytkownikowi jak najlepiej dopasowane do jego zapytania wyniki.

Użytkownik wpisujący zapytanie o wcześniej wspomniany salon optyczny na Grunwaldzie otrzyma wyniki, związane z optykami zlokalizowanymi w tejże właśnie dzielnicy Dzierżoniowa. Jeśli urządzenie z którego korzysta, ma udostępnioną lokalizację w sieci, nie musi on wpisywać nawet miejscowości, czy nazwy dzielnicy, gdyż algorytm na podstawie jego położenia, dopasuje rezultaty, które go będą interesować, znajdujące się w najbliższym promieniu.

Nie oznacza to jednak, że mieszkaniec Dzierżoniowa, akurat się tam znajdujący, nie może wyszukać salonu optycznego z dowolnego, innego miejsca Polski np. z Gdańska, czy Wrocławia. Wystarczy, że wpisując frazę kluczową dopisze do niej nazwę miejscowości. Użytkownik znaleźć lokalne usługi znaleźć może bezpośrednio poprzez wyszukiwarkę, ale także poprzez Mapy Google, które pełnią ważną rolę w lokalnym pozycjonowaniu.

pozycjonowanie stron lokalnie google maps

Dlaczego warto być w Google Maps i powierzyć ich obsługę profesjonalistom?

Mapy Google to punkt obowiązkowy dla każdego przedsiębiorstwa, działającego lokalnie. To właśnie z tego miejsca swoje poszukiwania często rozpoczynają Internauci, czy to na smartfonach, czy na komputerze. Po wyszukaniu konkretnego hasła na mapce pojawiają się wtedy pinezki, czyli tzw. oznaczenia firm, które oferują usługi i produkty, wpisujące się w zakres tego zapytania. Każdy widoczny tam punkt, określa dokładną lokalizację firmy, a także pozwoli otworzyć firmową wizytówkę.

Czym jest firmowa wizytówka w Google?

Należy na tym etapie wspomnieć, że wizytówka ta ściśle powiązana jest z mapami Google, a firma, która chciałaby się pojawiać w tym miejscu, musi utworzyć swoją własną usługę o nazwie Google Moja Firma.

Po utworzeniu takiej wizytówki i jej oficjalnej weryfikacji, można tam umieścić wszelkie cenne dla odbiorcy informacje takie jak m.in. godziny otwarcia firmy, zdjęcia siedziby i produktów, dokładny adres, link do strony internetowej oraz wiele innych danych. W miejscu tym użytkownicy mogą umieszczać również swoje opinie o firmie. Mogą być one istotną wskazówką dla osób, które pragną skorzystać z usług danej firmy, lecz wolą najpierw upewnić się co sądzą o niej inni.

Ile kosztuje pozycjonowanie lokalne?

Ceny, jakie oferują agencje SEO, czy specjaliści freelancerzy są naprawdę zróżnicowane i ciężko jednogłośnie odpowiedzieć na to pytanie. Koszt pozycjonowania lokalnego jest w dużej mierze uzależniony od lokalizacji danej firmy, co wiąże się z konkurencyjnością na rynku, ilością mieszkańców itp – tutaj przykładowa lista miast wraz z cenami: https://mediapremium.pl/gdzie-pozycjonujemy

Zależy również od branży, im jest ona bardziej konkurencyjna, tym cena za pozycjonowanie może być wyższa. Duży wpływ ma również zakres działań i wybrane słowa kluczowe. Cenę więc należy indywidualnie konsultować z każdym wybranym specjalistą, gdyż firma zlokalizowana w małej miejscowości, działająca w popularnej branży może zapłacić za działania o wiele mniej, niż np. przedsiębiorca z niszowej branży, który działa w stolicy.