Czym jest influencer marketing?

influencer marketing

Influencer marketing to szereg działań podejmowanych w celach marketingowych. Warto wspomnieć, kim jest influencer. A więc jest to osoba, która regularnie udziela się w Internecie. Tym właśnie sposobem – zyskuje coraz większą popularność wśród swoich odbiorców. Specjalizuje się ona w danej dziedzinie lub na dany temat posiada dużą wiedzę. Właśnie dzięki temu otrzymuje uznanie oraz szerokie zasięgi.

Dlaczego influencerzy stają się autorytetami dla młodszych osób?

Influencer w łatwy sposób może kształtować oraz wpływać na poglądy i opinie swoich odbiorców. Staje się on również czymś w rodzaju eksperta w danej dziedzinie. Jego wypowiedzi zaś uchodzą za autentyczne i wiarygodne. Takie osoby mają duże znaczenie dla młodszego pokolenia. Przede wszystkim dlatego, że pozwalają im uczestniczyć w ich działaniach. Bardzo często mają zbliżone zainteresowania do nich. Nie tworzą żadnych barier. Bardzo często również również mają podobny styl życia do nich.

Na czym polega influencer marketing?

Influencer marketing to nic innego jak współpraca z influencerem. Sam on staje się pośrednikiem między daną marką, a konsumentem. Współpraca z influencerem może odbywać się poprzez różne kanały społecznościowe. Najbardziej liczy się tutaj popularność takiej osoby. Dzięki niej właśnie marka zdobywa różne korzyści. Przede wszystkim w łatwiejszy sposób może dotrzeć do najmłodszej grupy docelowej. Okazuje się również, że współpraca z influencerem jest dużo przystępniejsza cenowo niż reklama w mediach tradycyjnych. Warto również zaznaczyć, że w tym przypadku treści, które są tworzone, nie mają nic wspólnego z nachalną promocją produktu, czy też usługi. Influencer posiada już zebraną wokół siebie społeczność, która ma podobne zainteresowanie i wartości. Być może nawet jest w tym samym wieku oraz tej samej płci.

Jakie jeszcze zalety ma współpraca z influencerem?

Współpraca z influencerem, czyli tzn. influencer marketing realnie może poprawić Twoją pozycję w wyszukiwarce Google. Taka osoba może zostawić aktywny odnośnik, który przekieruje użytkownika na Twoją stronę internetową. A to zaś wspiera ją w obszarze SEO. Twoja marka również staje się bardziej autentyczna i wiarygodna. To umożliwia stworzenie wartościowej, opartej na zaufaniu relacji między nią a klientem. Bardzo często zdarza się również tak, że sam influencer przychodzi z gotowymi pomysłami, które warto wdrożyć. To zaś wchodzi w skład całej kampanii reklamowej. Jedną z form komunikacji jest np. storytelling. On jeszcze bardziej uatrakcyjnia całą reklamę.

Jeżeli chciałbyś rozpocząć kampanie marketingową swojej firmy, zapoznaj się z ofertą agencji marketingowej TwoGecko.