Czym są voiceboty i dlaczego ich potrzebujesz w swojej firmie?

voiceboty

Coraz więcej firm decyduje się zainwestować w technologię voicebotów, dostrzegając płynące z niej korzyści. Jeśli chcesz wiedzieć czym są voiceboty i dlaczego ich potrzebujesz w swojej firmie, sprawdź, czytając ten artykuł.

Czym są voiceboty?

Obecnie w komunikacji z klientem najbardziej popularne są chatboty, ale gonią je voiceboty i podobno w 2023 roku mają przejąć nawet 40% komunikacji obsługi klienta. Czym są voiceboty? Voiceboty to głosowi asystenci, czyli nowoczesne narzędzie, które możesz wykorzystać w swojej firmie.

Dzięki voicebotom twoja firma zwiększy wydajność procesów i usprawni pracę. Voicebot to program komputerowy umożliwiający automatyzację w komunikacji z klientem. Zastosowany w nim interfejs głosowy:

  • wspomoże kontakt z klientem;
  • udzieli odpowiedzi na zadawane pytania;
  • prowadzi rozmowę;
  • pomoże w rozwiązaniu zdefiniowanego problemu.

EvoBot – autorski program firmy Multi Contact

Firma Multi Contact wdrożyła efektywne narzędzie o nazwie EvoBot, czyli najbardziej naturalny interfejs, z jakiego korzysta człowiek – ludzką mowę. Voicebot – EvoBot  nie ma ograniczeń, będąc dedykowanym nie tylko jednej z branż. W zależności od zdefiniowanego zakresu bot głosowy obsłuży kompleksowo konkretny proces, na przykład zbierze podstawowe informacje, rozpozna sprawę i przekieruje ją do odpowiedzialnego w tym zakresie konsultanta telefonicznego.

Gdzie może być wykorzystana sztuczna inteligencja – EvoBot?

EvoBot może być wykorzystany na przykład:

  • w miękkiej windykacji – w procesie potwierdzania terminów spłat kredytów i innych zobowiązań, czy przypomnienia o racie;
  • EvoBot zastąpi sekretarkę, na przykład porozmawia z pacjentem, który chce się umówić na wizytę do lekarza;
  • w ubezpieczeniach przedstawi klientowi ofertę, choćby wznowienia OC/AC;
  • poprowadzi rozmowę sprzedażową, w celu weryfikacji zamówienia;
  • przeprowadzi tysiące rozmów, jednocześnie załatwiając ankiety, czy przypomni pacjentowi o nadchodzącej wizycie u lekarza.

Voiceboty rozwiązaniem na nieprzerwane wsparcie klienta

Duża większość klientów po kontakcie z firmą oczekuje natychmiastowej odpowiedzi. Nie mając voicebota, trudno sprostać oczekiwaniom klienta. Voicebot zapewnia obsługę 24 godziny na dobę przez wszystkie dni tygodnia. Jeżeli nawet bot głosowy nie poradzi sobie z pomocą, to przynajmniej poinformuje, w jakim czasie skontaktuje się z nim konsultant.

Klient, który otrzyma natychmiastową odpowiedź, najprawdopodobniej znów do ciebie wróci. Dzięki voicebotom poprawisz relacje firmy z klientem. Pamiętaj voiceboty mają usprawnić pracę w firmie, a nie zastąpić ludzi. Nie możesz zupełnie pozbawiać kontaktu z konsultantem czy agentem, albowiem straci na tym jakość obsługi klienta.