Czym są voiceboty i dlaczego ich potrzebujesz w swojej firmie?
Coraz więcej firm decyduje się zainwestować w technologię voicebotów, dostrzegając płynące z niej korzyści. Jeśli chcesz wiedzieć czym są voiceboty i dlaczego ich potrzebujesz w swojej firmie, sprawdź, czytając ten artykuł.
Czym są voiceboty?
Obecnie w komunikacji z klientem najbardziej popularne są chatboty, ale gonią je voiceboty i podobno w 2023 roku mają przejąć nawet 40% komunikacji obsługi klienta. Czym są voiceboty? Voiceboty to głosowi asystenci, czyli nowoczesne narzędzie, które możesz wykorzystać w swojej firmie.
Dzięki voicebotom twoja firma zwiększy wydajność procesów i usprawni pracę. Voicebot to program komputerowy umożliwiający automatyzację w komunikacji z klientem. Zastosowany w nim interfejs głosowy:
- wspomoże kontakt z klientem;
- udzieli odpowiedzi na zadawane pytania;
- prowadzi rozmowę;
- pomoże w rozwiązaniu zdefiniowanego problemu.
EvoBot – autorski program firmy Multi Contact
Firma Multi Contact wdrożyła efektywne narzędzie o nazwie EvoBot, czyli najbardziej naturalny interfejs, z jakiego korzysta człowiek – ludzką mowę. Voicebot – EvoBot nie ma ograniczeń, będąc dedykowanym nie tylko jednej z branż. W zależności od zdefiniowanego zakresu bot głosowy obsłuży kompleksowo konkretny proces, na przykład zbierze podstawowe informacje, rozpozna sprawę i przekieruje ją do odpowiedzialnego w tym zakresie konsultanta telefonicznego.
Gdzie może być wykorzystana sztuczna inteligencja – EvoBot?
EvoBot może być wykorzystany na przykład:
- w miękkiej windykacji – w procesie potwierdzania terminów spłat kredytów i innych zobowiązań, czy przypomnienia o racie;
- EvoBot zastąpi sekretarkę, na przykład porozmawia z pacjentem, który chce się umówić na wizytę do lekarza;
- w ubezpieczeniach przedstawi klientowi ofertę, choćby wznowienia OC/AC;
- poprowadzi rozmowę sprzedażową, w celu weryfikacji zamówienia;
- przeprowadzi tysiące rozmów, jednocześnie załatwiając ankiety, czy przypomni pacjentowi o nadchodzącej wizycie u lekarza.
Voiceboty rozwiązaniem na nieprzerwane wsparcie klienta
Duża większość klientów po kontakcie z firmą oczekuje natychmiastowej odpowiedzi. Nie mając voicebota, trudno sprostać oczekiwaniom klienta. Voicebot zapewnia obsługę 24 godziny na dobę przez wszystkie dni tygodnia. Jeżeli nawet bot głosowy nie poradzi sobie z pomocą, to przynajmniej poinformuje, w jakim czasie skontaktuje się z nim konsultant.
Klient, który otrzyma natychmiastową odpowiedź, najprawdopodobniej znów do ciebie wróci. Dzięki voicebotom poprawisz relacje firmy z klientem. Pamiętaj voiceboty mają usprawnić pracę w firmie, a nie zastąpić ludzi. Nie możesz zupełnie pozbawiać kontaktu z konsultantem czy agentem, albowiem straci na tym jakość obsługi klienta.