Zasady BHP w biurze – podstawowe informacje

BHP

Praca w biurze, choć na pierwszy rzut oka nie wydaje się być związana z niebezpieczeństwem, jest w sporym stopniu obwarowana różnego rodzaju przepisami. Każdy przedsiębiorca zatrudniający pracowników w swojej firmie musi zapewnić im odpowiednie warunki – zarówno pod względem komfortu, higieny, jak i bezpieczeństwa. Dzięki temu, ryzyko mniej lub bardziej poważnych wypadków zostanie zminimalizowane. BHP w mieście Poznań dotyczy zarówno zasad panujących w biurze, jak i adaptacji samych pomieszczeń. Co warto wiedzieć na ten temat?

Podstawowe zasady BHP w biurze

Treść przepisów odnoszących się do zasad BHP w biurze jest obecna w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy z 26 września 1997 r. Znajdziemy tam informacje dotyczące m.in. konieczności zachowania porządku i utrzymania czystości w pomieszczeniach, w których przebywają pracownicy. BHP w mieście Poznań to także konieczność przeprowadzania regularnych remontów oraz konserwacji.

Kolejną bardzo istotną kwestią jest oświetlenie. Pracodawca musi zapewnić nie tylko dopływ naturalnego światła, ale również sztucznego. Dostęp do okien nie może być w żaden sposób ograniczony, aby z jednej strony światło mogło swobodnie wpadać do pomieszczenia, a z drugiej aby możliwe było bezproblemowe mycie szyb. Okna muszą być czyste oraz nie sprawiać trudności podczas otwierania i zamykania. Zaleca się także zamontowanie rolet, które pozwolą pracownikom swobodnie regulować dostęp naturalnego światła.

Zachowanie zasad BHP w mieście Poznań wymaga od pracodawcy zabezpieczenia pomieszczeń pracowniczych przed nadmierną wilgocią oraz wszelkimi czynnikami, które mogłyby być niebezpieczne dla zdrowia. Konieczne jest ponadto utrzymanie optymalnej temperatury (minimum 18 stopni Celsjusza) i możliwości swobodnej wymiany powietrza.

O czym jeszcze warto wspomnieć?

Jeśli chodzi o wymiary pomieszczeń, na jednego pracownika ma przypadać minimum 13 m2 wolnej przestrzeni i minimum 2 m2 wolnej podłogi. Wysokość pokoju nie powinna być mniejsza niż 3 m. Gdy w biurze zamontowano wentylację, nawiew nie może być skierowany bezpośrednio na pracownika. Klimatyzacja musi być ustawiona w taki sposób, aby nie powodowała przeziębień i wychłodzenia. Co więcej, właściciel firmy jest zobowiązany do regularnego wykonywania serwisu urządzeń oraz zastosowania takich rozwiązań, które ograniczą poziom hałasu emitowanego przez wyżej wymienione sprzęty.

Zapraszamy: BHP Poznań